A világ legkülönlegesebb utazásai, avagy a Pakisztán utazás

A Pakisztán utazás motivációja

A legtöbb ember imád utazni, hiszen az utazás kikapcsol, feltölt és új perspektívát ad. Számos olyan nehéz szituációba keveredtem már életem során, amikor úgy éreztem nincsen kiút az adott helyzetből és amennyiben otthon maradok, belesüppedek a tömény depresszióba és a kilátástalanságba, ellenben úgy döntöttem, hogy nem hagyom magamat bele ragadni olyan jellegű helyzetekbe, melyek számomra kiáltástalanságot biztosítanak. Így inkább úgy döntöttem, hogy kilépek és rászánom magam egy olyan utazásra melyet magamtól soha nem vállaltam volna be, még hozzá egy Pakisztán utazásra. Úgy láttam, hogy csak egy igazán különleges egyben gondolat és világnézet formáló utazás lesz képes engem kimozdítani abból a lelki állapotból, amibe a problémám folytán teljesen bele süppedtem. Számtalan olyan alkalom volt már, hogy egy igazán kilátástalan helyzet úgy oldódott meg, hogy más szemszögből kezdtem el nézni a problémát és más dimenzióban kezdtem el gondolkodni. Ha az ember messze kerül a problémáitól hajlamos hirtelen sokkalta kisebbnek és jelentéktelenebbnek látni azokat, így sokkalta hamarabb képes is azokon felül kerekedni. Ezért nagyon hasznos krízis helyzetekben kiszakadni a környezetünkből és kicsit más szemszögből nézni a világot.

Pakisztán utazás a Különleges Úti célok utazási irodával

Mint tudjuk Pakisztán csodálatos hely. Tele van fantasztikus építészeti alkotásokkal, meseszép természeti látványosságokkal és mind emellett a jelentős történelmi háttérrel. Mindenképpen érdemes legalább az életben egyszer ellátogatni, hiszen Keletnek valami egészen különleges hangulata van. Pakisztán bár konkrétan nem tartozik a Közel- Kelet térségéhez, mégis inkább Közel – Keleti vonzáskörzetű, mint Közép vagy Távol- Kelet. India felett található. Személy szerint engem mindig is nagyon megérintett a Keleti kultúra, mivel Közel-Keleti származású vagyok, de származástól függetlenül mindenkinek csak ajánlani tudom Ázsia világát.

Maga az utazást én a Különleges Úti célok szervezett utazásain belül bonyolítom le, ugyanis bármennyire is bátor az ember, nem igazán ajánlatos egyedül neki vágni Ázsia térségének.

Ez a szerzett utazás kifejezetten a zászlóceremónia ünnepére összpontosít, melyre Pakisztán és India határán kerül sor. A Pakisztán utazás pontos menetrendjét az alábbiakban ismertetném.

A Pakisztán utazás pontos menetrendje

Alapvetően az egész Pakisztán utazás a zászlós ceremónia köré szerveződik, így az első napon ennek a megtekintésére kerül sor.

1. Az első nap Allama Iqbal nemzetközi repterére érkezünk meg ahonnan átszállítanak minket a szállodába. Majd ezt követően elmegyünk Waga határához (Pakisztán & India határa), hogy lássuk a híres zászló ceremóniát a két ország között, mely egyébként az utazás egyik fénypontja, ugyanis itt egy nagyobb szabású ünnepségre kell gondolni.
  2. A második napon egy teljes nap áll rendelkezésünkre, hogy felfedezzük a várost Lahoréban, ahol sor kerül a híres Lahorei erőd megtekintésére is, majd ezután megnézhetjük a Lahorei Múzeumot, illetve a Badshahi mecsetet és a Wazir Kán mecsetet is mielőtt végezetül az óváros falai között tennénk egy sétát. A Mall úton pedig lehetőség van megtekinteni a Brit gyarmatkori épületeket is.
  3. A harmadik napon elhagyjuk Lahore városát és 3 órát utazunk Harappába, hogy megnézzük az ókori Harappa csodálatos romjait. Ezután 2 órát fogunk utazni Multanba ‘a szentélyek városába’ amely szintén garantáltan hatalmas élményt fog nyújtani.
  4. A negyedik napon egy teljes napot töltünk Multánban és megtekintjük Shah Shams Tabrez mauzóleumát, továbbá Shah Rukhne Alam-ot és Bahauddinzakariát illetve a Városházát és emellett a helyi bazárt is.
  5. Az ötödik napon reggel Uch Sharif-ba indulunk és megnézzük a Bibi Jawindi síremléket illetve a Syed Jalaluddin Bukhari Tom mecsetet és a Jahaniyan Jahangast sírt. Utána Bahawalpurba utazunk ahol éjszakára is maradunk.
  6. A hatodik napon átutazunk Cholistan sivatagba, ahol meglátogatjuk a Derawari-erődöt és sor kerül egy igazán izgalmas programra, ugyanis teve szafarizunk is. Ezek után visszatérünk Bahawalpurba délután és sétát teszünk az ottani bazárban.
  7. A hetedik napon vissza térünk Lahoréba. Itt este lesz időnk vásárolni, mielőtt a Food Streetre mennénk vacsorára, ahol helyi, tradicionális ételeket ehetünk csodálatos kilátással Lahoréra.
  8. A nyolcadik napon pedig véget ér az utazás és miután kiszállítanak, bennünket a reptérre haza indulhatunk.

A Pakisztán utazásból nehéz lesz felocsúdni

Úgy gondolom a programtervet elnézve, hogy ez egy igazán ígéretesen tűnő Pakisztán utazásnak bizonyul, amely garantáltan hatalmas élményt fog számomra nyújtani és egészen biztosan teljesen ki fog tudni kapcsolni a jelenlegi problémáiból és fel fog tölteni egy egészen új erővel.

Alapvetően ez már nem csak olyan utazás, ahova kikapcsolódni megyünk és szórakozni, még ha ez természetesen nem is hiányzik a programból. De az Európai embernek ez egy távoli világ, még akkor is, ha a filmek, meg a net szemén keresztül betekintést nyerhetünk. Úgyhogy a Pakisztán utazás garantáltan kiragad minket a hétköznapokból és egy új perspektívával gazdagodva térhetünk haza.